Hotel EsplanadeStrandvägen 7A

LEDIGA TJÄNSTER

EXTRA RECEPTIONIST

Förstärkning till vårt duktiga Receptions team
Nu söker vi en ny stjärna till vår Reception som vill jobba extra vid behov samt under hög sommarperioden. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett härlig Team på Stockholm bästa adress och vackra miljöer från 1910-talet. Receptionen är vårt hjärta på hotellet och vi lägger stort gästfokus och skapar de bästa gästupplevelserna!

Om tjänsten: 
Tjänsten som receptionist innebär att du alltid sätter gästens behov i centrum  tillsammans med övriga kollegor. Förutom de arbetsuppgifter som hör till receptionsarbetet, förväntas du vara uppdaterad och kunnig i övriga avdelningar så att vi alltid  kan erbjuda våra gäster den bästa gästupplevelsen under sin vistelse . Problemlösningar ser du som en positiv utmaning och du trivs med ett högt tempo. I dina arbetsuppgifter ingår bla. traditionella receptionsuppgifter så som in- och utcheckning av gäster, merförsäljning, Revenue och gästservice.

Tjänsten är Extra vid behov, både dag/kvällstid samt helgarbete och sommarjobb.

Om dig: 
Du behöver vara 20 år eller äldre. 
Vill jobba i ett fantastiskt team tillsammans med härliga kollegor. 
Är möjlighetsorienterad och hittar lösningar. 
Är glad, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor.
Känner passion för ditt arbete, älskar att ge service och brinner för värdskap.
Är effektiv och organiserad samt har lätt att prioritera i utmanande situationer.
Tycker om att  jobba såväl dag som kväll och helger.

Ansökan:

  • Anställningsform: Extra vid behov
  • Lön: Enligt kollektivavtal
  • Tillträde: Juni 2022  Arbetstider: Vardagar samt helg förekommer.
  • Skicka din ansökan till Hotellchef: emma@hotelesplanade.se
  • Ansökningar behandlas vartefter de inkommer så vänta inte med att söka.

Vi ser fram emot din ansökan och eventuella nya kollega!

HUSFRU

Vi önskar nu förstärka vårt team med en HUSFRU

Vi stärker vårt team och söker en inspirerande Husfru till våra 3 hotell. I rollen som Husfru hos oss jobbar du med våra 3 Östermalms pärlor: Clarion Collection Hotel Wellington, Hotel Esplanade och Pärlan Hotel.

Som Husfru ansvarar du för att leda och fördela arbetet för hotellets housekeeping avdelning genom att  säkerställa att den dagliga driften fungerar. Du ansvarar både för rums städ och lokalstäd av hotellet. I din roll kommer du även att utföra städning både på rum och lokaler och täcker upp där det behövs för dagen för att driften ska fungera. Du har ett öga för detaljer och ser helheten, så att våra gäster möts av ett fint och välstädat hotell!

Vi söker dig som är  flexibel och lösningsorienterad och är duktig på att skapa arbetsglädje tillsammans med teamet. Rollen innefattar struktur  och förmåga att ligga steget före. Du är bra på att planera drift och bemanning och kan jobba både självständigt och i grupp.
Att motivera och stötta personal är en självklarhet.

 I arbetsuppgifterna ingår bla:

  • Arbetsledar- och personalansvar för avdelningen housekeeping 
  • Du jobbar dagligen i bokningssystemen för att planera verksamheten och scheman. 
  • Säkerställer att avdelningens rutiner, standard och koncept följs.
  • Rumskontroller av gästrum så de håller högsta kvalité.
  • Inköp till avdelningen som tex tvätt, produkter till rum m.m.
  • Arbetar och följa upp resultat från gästenkäter så vi klarar våra uppsatta mål.
  • Ansvarig för blommor och växter på hotellet.
  • Du har en nära dialog med hotellets övriga avdelningar, speciellt nära Front Office.
  • Du ingår i hotellets ledningsgrupp.

 Vi söker dig med:

  • Minst 2 års erfarenhet av yrket i ledande roll, gärna från hotell eller liknande.
  • Gärna ledarerfarenhet med personalansvar.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal som skrift.
  • Goda kunskaper och vana i att arbeta i boknings-och beställningssystem.
  • Är glad, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor.

Ansökan:

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning
  • Tjänstgöringsgrad: Heltid
  • Lön: Enligt kollektivavtal
  • Tillträde: Sommar 2022.  Arbetstider: Vardagar samt helg förekommer.
  • Skicka din ansökan till VD Patricia Häggblom på patricia.haggblom@choice.se
  • Ansökningar behandlas vartefter de inkommer så vänta inte med att söka.

Vi ser fram emot just din ansökan!